Wygrzebane na podwórku

Posted: 1 czerwca 2011 in Dyrdymały i pierdoły, GrafObrazy, MAKRO
Tagi: , ,

Dawno temu, kiedy jeszcze rozczochranym dziecięciem byłem znajdowałem jakieś monety na podwórku i w ogrodzie. Zwykle były to jakieś pfennigi z początku XX wieku. Ale pfennig, wygrzebany przez rodziciela mego na podwórku to już naprawdę kawałek historii. Ponad dwieście lat brnął ku powierzchni aż nadział się na paznokcia mojego taty, który wodził paluchem po ziemi siedząc sobie beztrosko na taboretku. Moneta nie przedstawia większej wartości i nie jest w najlepszym stanie, ale rocznik 1796 rozbudza wyobraźnię. Kto ją zgubił? Przez ile rąk przeszła? A może to element większej całości ukrytej gdzieś głęboko? Kto wie. Teraz spoczywa gdzieś na dnie szuflady. Miałem nawet zamiar popełnić jakieś opowiadanie o losach mojej monety, ale Google niewiele mi pomogło w poszukiwaniu okoliczności historycznych mojego regionu z tamtych lat, a na grzebanie po bibliotekach i archiwach jestem zbyt leniwy.

Komentarze
  1. johnylemon pisze:

    Widzę, że i Ty lubisz się pozastanawiać nad losami starych rzeczy:) ja kiedyś uwielbiałem sobie wyobrażać, że te wykopywane kości dinozaurów kiedyś się ruszały 😀 Zresztą, ta moneta pobudziła wyobraźnię mą coniemiara.

  2. Hebius pisze:

    Sprawdziłeś w jakimś katalogu, że moneta ma niewielką wartość?

  3. mirka.d pisze:

    Moim zdaniem powinieneś zanieść do archeologa ale gdzie go szukać? nie wiem 🙂

  4. mirka.d pisze:

    Ale może znajdzie coś więcej, nawet nie wiesz jakie masz bogactwo na podwórku 🙂

  5. georgeeliot pisze:

    Kiedyś tam rosło drzewo, a na drzewie monety. Jak w bajce „Pinokio”. 😉

  6. Twoje tereny to w gruncie rzeczy jeszcze nie tak znowu dawne ziemie niemieckie… co prawda Niemcy rzadko gubili monety, częściej jednak je znajdowali… na szczęście zdarzały się wyjątki 😉

  7. violamalecka pisze:

    Był taki serial kiedyś, którego głównym bohaterem był PISTOLET,
    który przechodził z rąk do rąk i opisywał życie wszystkich swoich właścicieli…
    Pamiętam też czasy, gdzie najważniejsze rzeczy na świecie działy się
    właśnie na PODWÓRKU… Z sentymentem wspominam DWA OGNIE,
    KLIPĘ, czy grę w NOŻA… ach, zapomniałabym o PODCHODACH… 🙂

  8. Caddicus pisze:

    Przyznam, że tego typu rzeczy – jak pokazana moneta – wywołują we mnie dreszczyk emocji. Bierzesz coś takie w dłonie i czujesz metafizykę.

  9. evacristina pisze:

    hmmm, niezła… a mnie „ucieszyła” wygrzebana na podwórku za czasów dzieciństwa moneta ze swastyką, a tu proszę jakie odkrycie 🙂

  10. witaminkaa pisze:

    toż to skarb:) zazdrosna jestem:P pomacałabym tą monetę ciekawa czy odczuję czas;)

  11. Bogusia pisze:

    fantastyczna moneta..kocham grzebanie w ziemi od małego, kiedyś chciałam zostać archeologiem, długa historia ech .. nie zostałam ale manię grzebania mam we krwi .. fascynują mnie różne znaleziska w ziemi, nawet szkiełka 🙂

    hmm ciekawe jaka była historia tej monety, oj ciekawe..przeszłość jest fascynująca !!!

  12. Edgar pisze:

    Romek!! Ja też znalazłem monetę na drodze we wiosce. 1/2 silber groschen na niej jest napisane i została wybita w roku 1849, więc jest trochę młodsza od Twojej. Ale też się zastanawiałem jakie były jej losy, zanim trafiła w moje ręce. Może ktoś ją zgubił -mówiła mi moja żona. Wyobraziłem sobie kilkuletniego dzieciaka, który dostał od rodziców pieniążek, żeby sobie coś kupić na jarmarku i mu po drodze wypadła przez dziurkę w kieszeni.
    Pewnie potem pół dnia płacząc szukał jej w przydrożnych rowach i kałużach.
    Noszę tą monetę w portfelu czasem myśląc o tym wyimaginowanym dzieciaku…

  13. Edgar pisze:

    teraz zadziała

  14. georgeeliot pisze:

    Po tylu dniach do mnie dotarło – już wiem, co posłużyło Ci inspiracją do napisania notki „Grosz… w karty?” 😀

  15. Bogusia pisze:

    chwalicie się swoim to i ja też .. ja kiedyś wygrzebałam na mojej działce nóż .. na trzonku ma swastykę .. to nóż z czasów II wojny .. jakiś Niemiec go zapewne zgubił .. cały czas mam go w domu, przy okazji zrobię mu fotkę 🙂

Skomentuj

